Чланови Ученичког парламента за школску 2018/2019. годину
VII1 | Марко Вучетић
Софија Танасковић – потпредсед. |
VIII1 | Емилија Јовановић
Алекса Перић |
VII2 | Уна Атанасов
Василије Миловановић |
VIII2 | Божидар Бркић
Лука Вучковић |
VII3 | Сара Орловић Петронијеић
Марио Самарџић |
VIII3 | Хелена Николић –претседник УП
Виктор Јовановић |
VII4 | Тара Ранковић
Маша Ђурашевић |
VIII4 | Петар Вучетић
Илија Нешовић |
VII5
|
Живко Вуковић
Вељко Вуковић |
Парламент бира два представника ученика који у учествују раду проширеног сазива Школског одбора у складу са чланом 88. Закона о основама система образовања и васпитања. Представници Ученичког парламента у Школском одбору у школској 2018/19. години су:
- Уна Атанасов, 7/2
- Алекса Перић, 8/1
У циљу обезбеђивања активног учешћа ученика у самовредновањеу рада Школе и процесу планирања развоја, Ученички парламента бира представнике у Тиму за самовредновање:
- Марко Вучетић, 7/1
- Илија Нешовић, 8/4
и Тиму за обезбеђивање квалитета и развој и СА за школско развојно планирање:
- Василије Милосављевић, 7/2
- Божидар Бркић, 8/2
Ученички парламент бира и једног представника који учествује у раду Тима за реализацију пројекта „Образовање за права детета“:
- Тара Ранковић, 7/4
- Виктор Јовановић, 8/3
Ученичком парламенту у раду помаже координатор – школски педагог, Олга Дробњак.
УЧЕНИЧКИ ПАРЛАМЕНТ ОШ „СВЕТОЗАР МАРКОВИЋ“, КРАЉЕВО
Ниједан човек се не рађа као добар грађанин и ниједна нација се не рађа као демократска, већ су и једно и друго процеси који настављају да се развијају током свог живота. Млади људи морају у тај процес бити укључени од самог рођења. Друштво које се дистанцира од својих младих прекида своју линију живота.
Кофи Анан
Ученички парламент се формира у школи у последња два разреда ради остваривања права ученика на партиципацију, у складу са чл. 105 Закона о основама система образовања и васпитања („Сл. гласник РС“, бр. 72/2009, 52/2011 и 55/2013).
ЗАШТО ЈЕ ВАЖАН УЧЕНИЧКИ ПАРЛАМЕНТ?
- Добрим радом и функционисањем Ученичког парламента побољшава се општа атмосфера, веће је задовољство животом и радом у школи!
- Ученички парламент омогућава остваривање права ученика/ца на слободу говора, удруживања, изражавања сопственог мишљења… Кроз рад парламента ученици/це учествују у раду школе и могу да утичу на битне одлуке.
- Доприноси побољшању квалитета рада школе – умножавају се активности и садржаји који су у складу са потребама и интересовањима ученика/ца, развија се квалитетнији однос између ученика/ца, наставника/ца и органа школе.
- Омогућава се свестрани развој ученика/ца, стицање нових знања и вештина битних за развој демократске културе (сарадња и тимски рад, демократске вредности, прихватање различитости и недискриминаторно понашање, одлучивање, уважавање туђег мишљења, аргументована расправа, преговарање, заступање интереса ученика/ца…). (Водич кроз ученички парламент, Ј. Жунић-Цицварић, Ј. Стефановић)
НАЧИН ИЗБОРА ЧЛАНОВА ПАРЛАМЕНТА
- Чланове Парламента чине по два представника из сваког одељења 7. и 8. разреда (у складу са Законом);
- Чланови Парламента се бирају се на часовима одељењске заједнице, тајним гласањем, према унапред дефинисаним критеријумима;
- Сваки члан одељењске заједнице на свом листићу исписује имена по три ученика из свог одељења за које сматра да би адекватно заступали интересе ученика у Парламенту. Одељењски старешина на истом часу утврђује број гласова које је добио сваки предложени ученик. Два ученика са највећим бројем гласова постају представници тог одељења у Парламенту.
Начин рада Ученичког парламента дефинисан је Пословником о раду, а садржај рада Планом који се усваја на почетку школске године. Ученичком парламенту у раду помаже координатор, школски педагог.
Активности Парламента често се реализују у сарадњи са Вршњачким тимом – формираним 2008. године током реализације пројекта „Школа без насиља“, чијим радом координира, школски психолог. По принципу „заједно смо јачи“, ова два тима делују у школи користећи заједничке снаге кад год то природа активности дoзвољава.
Укључивањем школе у реализацију пројекта „Образовање за права детета“, у школској 2012/13. години, чланови Парламента и Вршњачког тима постају главни носиоци активности у оквиру пројекта.
ДОСАДАШЊЕ ЗНАЧАЈНИЈЕ АКЦИЈЕ УЧЕНИЧКОГ ПАРЛАМЕНТА
Реализација пројекта „Парламентарна солидарност – један дан за нас“
Активности у реализацији пројекта „Образовање за права детета“
Учешће у изради правилника за избор ученика генерације
Избор најбољег наставника по мишљењу ученика