Ученички парламент

Чланови Ученичког парламента за школску 2018/2019. годину

 

 

VII1 Марко Вучетић

Софија Танасковић – потпредсед.

VIII1 Емилија Јовановић

Алекса Перић

VII2 Уна Атанасов

Василије Миловановић

VIII2 Божидар Бркић

Лука Вучковић

VII3 Сара Орловић Петронијеић

Марио Самарџић

VIII3 Хелена Николић –претседник УП

Виктор Јовановић

VII4 Тара Ранковић

Маша Ђурашевић

VIII4 Петар Вучетић

Илија Нешовић

VII5

 

Живко Вуковић

Вељко Вуковић

   

 

Парламент бира два представника ученика који у учествују раду проширеног сазива Школског одбора у складу са чланом 88. Закона о основама система образовања и васпитања. Представници Ученичког парламента у Школском одбору у школској 2018/19. години су:

  1. Уна Атанасов, 7/2
  2. Алекса Перић, 8/1

У циљу обезбеђивања активног учешћа ученика у самовредновањеу рада Школе и процесу планирања развоја, Ученички парламента бира представнике у Тиму за самовредновање:

  1. Марко Вучетић, 7/1
  2. Илија Нешовић, 8/4

и Тиму за обезбеђивање квалитета и развој и СА за школско развојно планирање:

  1. Василије Милосављевић, 7/2
  2. Божидар Бркић, 8/2

Ученички парламент бира и једног представника који учествује у раду Тима за реализацију пројекта „Образовање за права детета“:

  1. Тара Ранковић, 7/4
  2. Виктор Јовановић, 8/3

 

Ученичком парламенту у раду помаже координатор – школски педагог, Олга Дробњак.

 

УЧЕНИЧКИ ПАРЛАМЕНТ ОШ „СВЕТОЗАР МАРКОВИЋ“, КРАЉЕВО

Ниједан човек се не рађа као добар грађанин и ниједна нација се не рађа као демократска, већ су и једно и друго процеси који настављају да се развијају током свог живота. Млади људи морају у тај процес бити укључени од самог рођења. Друштво које се дистанцира од својих младих прекида своју линију живота.

Кофи Анан

Ученички парламент се формира у школи у последња два разреда ради остваривања права ученика на партиципацију, у складу са чл. 105 Закона о основама система образовања и васпитања („Сл. гласник РС“, бр. 72/2009, 52/2011 и 55/2013).

ЗАШТО ЈЕ ВАЖАН УЧЕНИЧКИ ПАРЛАМЕНТ?

  • Добрим радом и функционисањем Ученичког парламента побољшава се општа атмосфера, веће је задовољство животом и радом у школи!
  • Ученички парламент омогућава остваривање права ученика/ца на слободу говора, удруживања, изражавања сопственог мишљења… Кроз рад парламента ученици/це учествују у раду школе и могу да утичу на битне одлуке.
  • Доприноси побољшању квалитета рада школе – умножавају се активности и садржаји који су у складу са потребама и интересовањима ученика/ца, развија се квалитетнији однос између ученика/ца, наставника/ца и органа школе.
  • Омогућава се свестрани развој ученика/ца, стицање нових знања и вештина битних за развој демократске културе (сарадња и тимски рад, демократске вредности, прихватање различитости и недискриминаторно понашање, одлучивање, уважавање туђег мишљења, аргументована расправа, преговарање, заступање интереса ученика/ца…). (Водич кроз ученички парламент, Ј. Жунић-Цицварић, Ј. Стефановић)

 

НАЧИН ИЗБОРА ЧЛАНОВА ПАРЛАМЕНТА

  • Чланове Парламента чине по два представника из сваког одељења 7. и 8. разреда (у складу са Законом);
  • Чланови Парламента се бирају се на часовима одељењске заједнице, тајним гласањем, према унапред дефинисаним критеријумима;
  • Сваки члан одељењске заједнице на свом листићу исписује имена по три ученика из свог одељења за које сматра да би адекватно заступали интересе ученика у Парламенту. Одељењски старешина на истом часу утврђује број гласова које је добио сваки предложени ученик. Два ученика са највећим бројем гласова постају представници тог одељења у Парламенту.

Начин рада Ученичког парламента дефинисан је Пословником о раду, а садржај рада Планом који се усваја на почетку школске године. Ученичком парламенту у раду помаже координатор, школски педагог.

Активности Парламента често се реализују у сарадњи са Вршњачким тимом – формираним 2008. године током реализације пројекта „Школа без насиља“, чијим радом координира, школски психолог. По принципу „заједно смо јачи“, ова два тима делују у школи користећи заједничке снаге кад год то природа активности дoзвољава.

Укључивањем школе у реализацију пројекта „Образовање за права детета“, у школској 2012/13. години, чланови Парламента и Вршњачког тима постају главни носиоци активности у оквиру пројекта.

ДОСАДАШЊЕ ЗНАЧАЈНИЈЕ АКЦИЈЕ УЧЕНИЧКОГ ПАРЛАМЕНТА

Реализација пројекта „Парламентарна солидарност – један дан за нас“

Хуманитарне акције

Активности у реализацији пројекта „Образовање за права детета“

Учешће у изради правилника за избор ученика генерације

Избор најбољег наставника по мишљењу ученика

 

 

Advertisements

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s