Неговање културе српског народа и развијање националног идентитета- Очување националног идентитета и вредности у контексту основног oбразовања и васпитања

Недавно су на сајту ЗУОВа објављени приручници чија је намена да пруже наставницима подршку у неговању културе српског народа и развијању националног идентитета.
У уводном делу кратко је описан нови програм наставе и учења, наставни процес и исходи учења, законски оквир, сврха приручника, као и циљеви предмета од посебног значаја за неговање културе српског народа и развијање националног идентитета. По разредима су табеларно дата тематска међупредметна подручја. Исходи наставе и учења прецизирани су за све области.
У другом делу Приручника дате су детаљне припреме за тематско – интегративни приступ садржајима предмета од значаја за неговање културе српског народа и развијање националног идентитета у првом циклусу основног образовања и васпитања.
Ове седмице учитељица Гордана Ђајић и ја „пилотирале“ смо примену приручника у својим одељењима другог разреда. Како су оперативним планом већ били планирани садржаји који се односе на ову тему, искористиле смо да припреме дате у овом Приручнику имплементирамо у сопственом раду.
У одељењу II1 реализована је тема дана „Лепо писање ћирилице“. Ова тема уследила је након обраде лектире „Народне умотворине“, а претходи обнављању лепог писања ћирилице као увод у усвајању латинице коју управо започињемо. Ученици су се упознали са Мирослављевим јеванђељем и Ресавском школом. Упознали су затим уметност лепог писања – калиграфију. Најзанимљивији део теме односио се на упознавање са прибором за лепо писање, а затим и практични део. Још пуно детаља обухваћено је овом темом. Заинтересовани читаоци могу се упознати са детаљаном припремом за час прелиставајући електронско издање приручника.
У одељењу II3 реализована је тема дана „Вук као сакупљач кратких народних умотворина“. Овој теми претходила је обрада лектире „Кратке народне умотворине“. У првом делу теме ученици су одговарали на загонетке, допуњавали пословице и допуњавали поређења, а потом се подсетили лика и дела Вука Караџића. Централна активност односила се на израду збирки кратких народних умотворина, са чијим се поступком заинтерсовани читаоци могу упознати у самом Приручнику. После кратког музичког предаха израђивани су математички задаци са мотивима теме, а на крају нису изостали позитивни утисци и од стране ученика и учитеља.
Тачно је да тематско планирање наставе захтева доста ангажовања наставника, али са друге стране и висок степен задовољства ученика у стицању међупредметно повезаних знања. У овом случају добар део посла је неко други већ урадио за нас. Неко други је већ извршио међупредметно повезивање садржаја и осмислио креативне активности. На нама је само да се мало удубимо у све то и припремимо материјал за рад.
Ове је истовремено била и прилика за нас да у оквиру пројекта „Праћење колега по позицији и образовању“, у који је наша школа укључена, посматрамо једна другој часове, као и да их након тога анализирама. Јер, ко ће коме да изрекне боље сугестије, него „свој своме“.

Приручник можете преузети овде:
https://zuov.gov.rs/wp-content/uploads/2021/10/Prirucnik-negovanje-kulture.pdf
За школски сајт
Катарина Симовић, учитељица

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s