Појачан васпитни рад – радионица лепе речи

Да је актуелни Правилник о обављању друштвено – корисног, односно хуманитарног рада могуће на занимљив начин применити у образовно – васпитном процесу показаће низ активности који су изведене у одељењу трећег разреда. Овим радом није приказана имплeментација Правилника са свим елементима који он подразумева, већ само један сегмент као занимљив предлог за учитеље који желе да пруже додатну васпитну подршку својим ученицима.

Радионица која ће бити описана, а која је реализована у одељењу трећег разреда, уследила је као последица ,,игре“ две најбоље другарице. Оне су се током одмора играле ружних речи. Забринути родитељи су одмах, када су то открили, обавестили учитељицу. То је био повод за појачан васпитни рад у одељењу или игру лепих речи која је својим током превазишла очекивања.

Први корак

Девојчице из претходног поглавља су добиле задатака да свакога дана саставе, код куће, по четири реченице о пријатељству и размене их. Родитељи су били упознати са том васпитном мером. Могућност примене оваквих мера сада је и законом подржана, а та могућност ослања се на Правилник о обављању друштвено – корисног, односно хуманитарног рада.

Други корак

На нивоу одељења учитељица је расписала наградни конкурс ,,Прикупљамо лепе речи“. Сви ученици су имали задатак да током једне наставне недеље прикупљају лепе речи од својих пријатеља, родитеља, комшија, рођака.
Последњег радног дана, када се одржава час одељењске заједнице, требало је да деца донесу прикупљене речи. Задатак су прегледали руководиоци одељењске заједнице (председник и заменик председника одељења) и пребројали број прикупљених речи. Истог дана деца су читала прикупљенe речи. Победница, која је сакупила 75 лепих речи, добила је на поклон пакетић са прибором за школу.

Трећи корак

На часу српског језика, наредне наставне недеље, а у оквиру наставне јединице ,,Игра речима“ искористили смо претходни задатак. Деца су по групама анализирала по неколико папира са лепим речима. Први задатак је био да издвоје 10 лепих речи које су за њих најбитније и напишу их различитим бојама.
Други задатак био је да те рече искористе у састављању реченица или неког краћег текста. Сви су се определили за реченице. То је била и могућност да ученици утврде и употребу управног говора који су користили у састављеним реченицама.

Четврти корак

Презентација. На крају часа ученици су презентовали радове. Осим што су се дивно забавили, пројекат на коме су радили пуних недељих дана помогао им је да развијају и своје стваралачке способности и језичке компетенције.

Овакви пројекти, осим што имају едукативни карактер, развијају код родитеља поверење у школу и образовни систем уопште. Сазнање да се нешто дешава, да се улаже труд да се на занимљив начин мења понашање ученика, доприноси доброј сарадњи школе и породице.

Катарина Симовић

професор разредне наставе

самостални педагошки саветник

мастер лидерства у образовању

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s